Vem är tinafina?

HEJ och Välkommen till min blogg!

Efter en del prat och tjat från familj och vänner ska nu jag börja blogga. Jag som tycker det är svårt att formulera mig skriftligt, hur ska detta gå? (hjälp)  
JA, ni som läser detta får gärna kommentera det jag skriver om.

Vad har jag som kan vara intressant för någon annan att läsa?  En medelålders kvinna, mamma till 3 underbara barn, gift sedan -92 med min Gunnar, hund, katt och radhus. Jaa, vad kan vara intressant med mig? Totalt SVENSSON, eller?
Jag tänkte försöka dela med mig av mina åsikter, funderingar och erfarenheter. Jag kommer bl.a. skriva om mitt arbete som butiksägare, mamma, fritidsledare, socialspsykologi, fru, husägare m.m.
Kanske känner du igen dig i mig och kan skratta, gråta eller bli förbannad som jag på stora och små saker som inträffar i livet varken man vill det eller ej!
 
Ska inte bli så långtråkig och skriva en lång lista på vad jag gjort tidigare i livet men kan väl nämna något, t.ex. har jag flyttat över ca. 40 gånger i mitt liv. Är nog lite rastlös, rotlös och har förmodligen nomadblod i kroppen. Ska kolla med min ma och pa om det funnits någon kringvandrande skum figur i släkten....runt  på Kållandsö eller Lidköpingstrakten.
Jag vet att det på min mormors sida fanns en avlägsen kvinnlig släkting som rymde med lejontämjaren i ett kringresande cirkussällskap. Spännande, undrar vad hon tog vägen?
Ingen, däremot, utvandrade till Amerika eller något annat spännande land, alla förfäder stannade hemma, arbetade och slet, alla var de fattiga arbetande människor.
Men nu GLÖMDE jag min mormors äldste bror som faktiskt utvandrade till Ryssland /Sovjet för drömmen om kommunismen. Tog med sig fru och småbarn till ett statligt jordbruk i Sibirien, herregud, vilken grej, vilket äventyr. Jag tror att han aldrig blev densamme efter de åren, men de klarade sig med livet i behåll. I Lidköping kallades han sedan Ryssen, en av stadens få kommunister.

Nog med historia för idag.

Kram
/t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0